Hur bygger man muskler på sheltie?
Hur bygger ni upp muskelaturen på era sheltisar?
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Brukar ställa mig uppe på en bake och rulla ner bollar som vovven får springa tillbaka upp med till mig.
Jag var förr en flitig besökare i ett sandtag och klättrade mycket i backar. För att på sommaren se till att hundarna simmade väldigt mycket.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vi spelar fotboll. =) Tindra är superduktig, men Enya tar fotbollen i munnen istället för att dribbla.
Vi cyklar också. Det ger jättebra muskler. Joggar också.
Dom leker med varandra och andra hundar ute på gräset.
Dom simmar och går omkring i vattnet. Vi klättrar upp på Dundret den jobbiga vägen. Brant och bra.
Vi tränar rapport. (bara med Tindra än så länge)
Och så tränar vi agility. ;)
Det här är då sommaraktiviteterna. =P
Jag bygger upp mina hundars muskler med fri lek i skogen, skritta i blåbärsris, backträning, simning, träning på balansboll, tränar olika trixs som bygger muskler. Sen är jag väldigt noga med upp och nervärmning, stretch, massage och vila så kroppen hinner återhämta sig.
/Benita
Dagligt fritt spring i skogen, klövjeväska, cykel/drag/löpning, balans på pilatesboll el. stockar/stenar i skogen. Simning på sommaren 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Fri gång/ rörelse i skogen (balans på stock och sten), backar, sandtag (leker i sandbackar), cyklar, simmar/ leker i vatten, klövjeväska, drag/ lättare WP, agility mm